Pozycjonowanie lokalne i Programmatic – co to jest i dlaczego warto?

Pozycjonowanie lokalne i Programmatic – co to jest i dlaczego warto?

Programmatic co to jest? Jest to system obejmujący zakup i sprzedaż obszarów reklamowych, gdzie transakcje odbywają się w czasie rzeczywistym i w sposób automatyczny, poprzez zastosowanie zaawansowanych algorytmów, które są w stanie dopasować charakter kampanii do wymagań reklamodawcy. Co jednak łączy Programmatic z pozycjonowaniem lokalnym? Odpowiedzią jest cel obu tych strategii, czyli zwiększenie sprzedaży i pozyskanie nowych klientów. Aby jednak płatna kampania reklamowa przyniosła pożądane rezultaty, konieczne jest rozszerzenie świadomości marki za pomocą na przykład lokalnego SEO. Co warto wiedzieć o tej technice? Czytaj dalej!

Czym jest pozycjonowanie stron?

W skład tej strategii wchodzi wiele zaawansowanych technik optymalizacyjnych, których celem jest poprawa wrażeń użytkowników i sprostanie wymaganiom wyszukiwarki. Pozycjonowanie stron internetowych umożliwia uzyskanie widoczności w sieci i pozyskanie nowych klientów, nic więc dziwnego, że strategia ta cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród firm z każdej branży.

Jak pozycjonować lokalne firmy?

Pozycjonowanie lokalnych firm skupia się na nieco innych aspektach niż optymalizacja stron dużych ogólnokrajowych marek. Oto kilka skutecznych metod umożliwiających budowanie popularności marki wśród okolicznych klientów.

  • Google Moja Firma – utworzenie profilu w tym skutecznym narzędziu ułatwia prowadzenie firmy online. Uzupełnienie najważniejszych informacji, takich jak numer telefonu, adres czy godziny otwarcia, generuje ponadto zaufanie konsumentów, co ma bezpośredni wpływ na wyniki sprzedażowe;
  • słowa kluczowe – wykorzystanie właściwych fraz pozwala dotrzeć do konsumentów rzeczywiście zainteresowanych zakupem danej usługi czy produktu. Umiejętne wdrożenie strategii słów kluczowych ma również korzystny wpływ na pozycjonowanie. Programmatic co to jest? Ano platforma, której skuteczne wykorzystanie również zależy od doboru właściwych terminów. Koniecznie uwzględnij więc ten aspekt w swojej strategii marketingowej;
  • marketing w mediach społecznościowych – social media to świetne źródło potencjalnych klientów. Stworzenie angażującej kampanii marketingowej jest dobrym sposobem na zwiększenie ruchu w witrynie i maksymalizację zysków;
  • link building – doskonałym sposobem budowania popularności lokalnej marki jest zdobywanie linków z wartościowych stron internetowych. Nie tylko zwiększa to ruch w witrynie, ale też gwarantuje lepsze pozycjonowanie się w Google.

Czy warto pozycjonować lokalnie?

Kiedy wiesz już, Programmatic co to jest, z pewnością zauważyłeś, że pozycjonowanie lokalne poniekąd wiąże się z tym systemem. Połączenie wysokiej pozycji organicznej w wynikach wyszukiwania lokalnych odbiorców ze skutecznymi reklamami w sieci to najlepszy sposób na zwiększenie sprzedaży i budowanie bazy lojalnych klientów. Upewnij się więc, że posiadasz w swojej strategii oba te elementy!