Tanie pozycjonowanie, to hasło, które przyciąga uwagę wielu początkujących przedsiębiorców. Nie ma się co dziwić pozycjonowanie stron potrafi kosztować, a pracy wykonać trzeba niemało, gdyż konkurencja nieustannie rośnie w siłę. Pozycjonowanie stron internetowych staje się więc coraz popularniejszą strategią, gdyż dzięki niej witryna uzyskuje wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania, zachęcając przy tym użytkowników do zapoznania się z jej zawartością. Aby jednak osiągnąć sukces, warto poznać techniki, które uniemożliwiają skuteczne i jednocześnie tanie pozycjonowanie witryny. Pamiętać musimy również o unikaniu kardynalnych błędów oraz poszukiwaniu alternatywnych metod, które sprawią, że nasze pozycjonowanie stron, przyniesie zamierzony efekt.
Spis treści
Czym jest WooCommerce?
WooCommerce jest wtyczką do WordPressa, która umożliwia tworzenie i zarządzanie sklepami internetowymi. Konfiguracja zawartości witryny ma istotny wpływ na jej wydajność i osiągane wyniki sprzedażowe, dlatego też pozycjonowanie WooCommerce stało się obecnie ważnym środkiem marketingowym. Aby jednak przyniosło satysfakcjonujące efekty, warto wiedzieć, jakich technik SEO unikać.
Black hat SEO – co to takiego?
Stale ulepszane algorytmy sprawiają, że niegdyś efektywne działania, dziś są zupełnie nieprzydatne lub nawet narażają witrynę na karę. Black hat SEO to zestaw technik optymalizacyjnych, które nie są zgodne z wytycznymi Google i naruszają zasady wyszukiwarek. Przeciwieństwem tej strategii jest white hat SEO, czyli skuteczne metody gwarantujące lepszą widoczność w wyszukiwarce i napływ nowych klientów.
Techniki, których warto unikać
Istnieje wiele podstępnych technik, za pomocą których właściciele witryn próbują oszukać algorytmy wyszukiwarek. Google łatwo rozpoznaje jednak tego typu zagrania, co skutkuje spadkiem witryny w rankingu SERP i obniżeniem jej wydajności. Oto kilka metod black hat SEO, które warto omijać szerokim łukiem:
- upychanie słów kluczowych,
- maskowanie treści,
- niewidoczne słowa kluczowe,
- kupowanie łączy,
- farmy linków,
- stawianie na ilość, nie jakość treści,
- ukrywanie przekierowań 404,
- tworzenie stron przejściowych,
- spamowanie linkami w komentarzach.
Skuteczne pozycjonowanie WooCommerce
Aby osiągnąć najlepsze efekty, trzeba opracować skuteczną strategię pozycjonowania sklepów internetowych, która nie obejmuje żadnych z wyżej wymienionych technik black hat SEO. Na przewrotne techniki szkoda czasu, możemy znaleźć tanie pozycjonowanie na rynku, które sprawi, że nie będziemy musieli się obawiać, że Google obecnie nam możliwość dalszego poszerzania horyzontów. Grunt to zadbać o pozycjonowanie stron przestrzegające wytycznych i pozwalające nam rozwijać naszą działalność.